Thursday 5 March 2015

Flasback dalam memori

Bila topik sejarah hidup aku ligat bermain dalam kepala aku..Tak terkira aku mana yang manis..yang pahit..yang boleh diceritakan...yang mana langsung x penting dan taknak aku ingat.Jadi...bermula pada zaman sekolah rendah..tak banyak yang aku ingat tapi apa yang aku pasti tentang diri aku...aku sentiasa nak menang..nak jadi ketua..nak orang dengar cakap aku namun hakikatnya aku takut dengan orang..malu dengan orang..kalahkan anak dara malunya..
Dan apa yang aku ingat..aku suka perempuan puji aku..tengok aku..suka aku..minat aku..jadikan aku sebagai tatapan mata..rasanya macam aku raja zaman tu..Aku cuba kaji diri aku..cuba berubah..ikut gaya artis..pelakon..berlakon cool depan semua..Nak jadi tu..Mimpi jadi superman .walaupun superman bukan hero aku masa tu..biasa akal fikiran yang masih penuh imaginasi dan dengan minat nak kenal dunia..Sebelum aku naik remaja..fikiran matang sudah ada dalam diri walaupun tidak 100 percent.Dalam kesibukan riang kehidupan kanak kanak...aku cuma faham perkataan Cita-cita tapi cuma perkataannya..Ambition not really important for me and to all boy in 10 years old.Aku masih suka tukar cita cita sebab masih kabur apa yang aku mahu jadi..suka jadi..dan disitulah aku jumpa dengan perkataan Impian.Ia merumitkan akal kecil ku yang masih mentah dalam hidup.

No comments:

Post a Comment